Hai Si Comel!

Kejadian hari Jumaat baru-baru ini. Kisahnya saya fetch Nayn dari sekolah  dan masa ambil Nayn dekat gate Nayn ckp, “This is  kakak, Mommy. You can take our picca.”

“Oh, kakak nama apa?”

“Kak Ilzah, Mommy.”

Rupanya Nayn turut bermain/berbual dengan murid yang lebih senior, atau memang itu budaya yang diterapkan di sekolah. Bila Nayn nak bye-bye, kakak Ilzah cubit kedua-dua pipi Nayn, “Comelnya Zul..” katanya. Tergelak saya mendengar kedua-dua perkataan tersebut; comelnya dan Zul.

Bila sampai di satu traffic light (tengah merah) tak jauh dari rumah, Nayn memberitahu, “Mommy, they’re from SRAI too.” Saya pun menoleh ke kanan dan menurunkan cermin sisi. Bila sahaja mereka ternampak Nayn, mereka menjerit, “Hai si comel!”

Tergelak besar lagi Mommy! Siap cakap si comel, mcm kucing pulak!

”Apapun Nayn, Mommy ingatkan pd awak yang awak kena jaga diri betul-betul. Kena ingat protect yourself rules, safe touch and unsafe touch ya sayang.”

Doa “Ya Allah ya Hafeez ya Muhaimin, kuserahkan anakku dalam jagaan dan peliharaanMu ya Rabb di dunia dan di akhirat,” sentiasa Mommy titipkan semasa memakaikan songkokmu sayang setiapkali turun dari kereta sebelum berjalan ke pagar sekolah.




Sempat ambil gambar mereka di traffic light merah

 Baca juga:
Nayn Learning Steps:

Comments

Popular posts from this blog

Uniform Sekolah Nayn : SRAI

Majlis Penyampaian Sijil Junior Science Camp 2019

Persediaan Menghadapi Ujian Kelayakan SRAI